Wednesday 27 March 2013

The Road Taken

Assalamualaikum..hai

Thanks for those yang share pengalaman kerja haritu. Sekarang i'm better. Thanks again. Hari ni bukan nak cakap pasal kerja, tapi pasal belajar. Belajar lagi, boriingg..haha.

Hari tu aku ada plan whether nak terus kerja or sambung study kan. Rasanya hampir dah nak decide dah ni (hampir?-.-). Semuanya bergantung pada keadaan... Thats why aku kata hampir..

First thing first, aku takkan sambung study if tak dapat scholars or pinjaman MARA atau pinjaman boleh ubah yang lain. Why? Yeah, money come first. Mana nak cekau ribu raban kalau tak ada orang sponsor kan? And kalau boleh, aku memang taknak mak ayah aku keluar duit walau sesen.

And since, aku terlambat isi borang mara, tau2 baru je expired. Agak frust menonggeng di situ. Namun, ada hikmah yang terselit. Di mana aku sendiri pun tak habis explore lagi course yang nak ambik, uni mana nak pergi, IELTS pun belum ambik and whatsoever, and i pun belum grad lagi uollz. Course start maybe time aku grad. Gila kau tak pergi graduation day sendiri. Eh kejap, rasanya belum mention yang insyaAllah aku nak sambung oversea. Kalau boleh UK, erk..(tinggi cita2 kau!). Takpe, yang penting usaha and semangat!

Tapi, kalau tak dapat oversea pun nak sambung jugak in the sea, hihi. Dalam negara pun okay, asalkan scholars mariii..hehe. InsyaAllah lepas grad, kerja dulu barang setahun. After fulus manyak masuk i'll start my journey. InsyaAllah..

Bukannya apa, aku pentingkan fulus2 ni.. Family aku bukannya orang senang, mak ayah banyak tanggungan.. Lagi2 i'm the first. Kalau orang tanya, mesti cakap berat tanggungjawab. Thats why, i love my family very much.. Mana adik aku 2 orang nak pegi oversea jugak tahun ni. Memang tak pikir orang lainla kalau aku pergi jugak this year. Tu sebab la lately ni banyak aku folo blogs student2 masters yg dh study kat luar, rasa inspired sikit, hehe. So misi sekarang hantar application scholars banyak2, survey u and cari kawan buat teman.

Wait there ;p

Ni lagi satu hal, kena cari kawan buat teman kalau nak pergi oversea jugak. Nanti la aku story. Rasa macam dah cukup panjang entry ni.hehee

Till then, bye2. Adios :)

10 comments:

  1. wah.. patutla sebut IELTS td. Selain MARA ada lagi sponsor lain yg akan ikat kan? ada survey? teringat member yg sambung degree kat UK, 1 n 1/2 year je. kat Msia 3 thn. dulu,la.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yep. ada banyak jugak sbnarnya, tp dpends on minat kita n syrat yg cmpny tu bg. n tak lupa result yg mncukupi, hehe.

      Delete
  2. banyak benda nak fikir sebelum buat sesuatu keputusan kan...isthikarah pun jgn lupa k

    ReplyDelete
    Replies
    1. betull..banyak nk kna consider dulu. insyaAllah.. :)

      Delete
  3. Replies
    1. usha semua. kalau jpa dia nak budak yg dah dpt jpa masa dgree

      Delete
    2. ohh... MARA jerla solusi terbaik. rasanya kene tunggu MARA bukak permohonan seterusnya...

      Delete
  4. aku..aku..aku..aku belajar x pandai..:D

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku pn x pandai sbb tu nk belajar lg, hehe

      Delete