Monday 1 April 2013

April

Assalamualaikum, hai

Pejam celik pejam celik sekejap je masa berlalu. Rasa macam baru semalam masuk 2013. Eh, hari ni dah April? Well, time flies~

Cakap pasal April ni teringat waktu sekolah. Yea, aku suka kenang memori lama. Takut nanti umur makin bertambah ingatan makin lemah. Maka lupalah aku pada memories yang best2 tu. The fact that we are growing older memang tak boleh deny lagi. Pernah satu hari adik aku duk bercerita kisah-kisah lama. "Kak ingat tak time tu kita main lumba basikal, blablabla.." I was like....blank. Bila masa pulak aku main basikal? Warna apa? Darjah berapa? Kat mana? Macam orang amnesia pun ada rasanya.


Back to the school. Masa tu hari lahir aku. Birthday girl nak merasa sambut birthday, so birthday girl pun belila sebijik kek coklat.. Since aku ngan best friend aku share tarikh lahir yang sama, so kitaorang buatla untuk satu kelas. Bila dah masuk waktu rehat, our birthday party *konon-kononnyelah tu* pun start..

Tengah2 potong kek tu, tetiba aku rasa macam terbau taik kucing. Angkat kaki, semua tengok tapak kasut. Ye kasut aku nampaknya. Cek2 lagi, kain pun terkena nampaknya. Hampeh betul. Stress kott.. Dengan lapar lagi, kek pun makan lagi.  So, aku ngan beberapa orang kawan yang prihatin cepat2 pergi toilet untuk bersihkan kasut n kain tu. Dah basuh-basuh tu, bau dia still lekat n tak bersih jugak. Memang huru hara. Duk mencuci benda alah tu bukan sekejap. Selagi tak selesai urusan aku memang takkan keluar daripada toilet. Time rehat pulak dah habis. Cikgu dah masuk agaknya.

Semua orang pun masuk kelas. Tinggal aku sorang. Nasib baikla, budak2 asrama ada. Diorang yang kesian kat aku ni bagi pinjam kain and sandal. Baru la aku berani nak masuk kelas. Time tu cikgu dah nak keluar dah. Memang worst birthday ever.. Balik-balik tengok kek pun dah habis. Memang takleh bla punya kawan2.


But the next year, diorang buat suprise party kat aku, sambil mengenang kembali insiden taik kuceng kuangjaq tu.
Meh kita pulas telinga dia
Oh, by the way bulan kelahiran aku bukan April. Tak perlu wish anything.

14 comments:

  1. Hahaha! Mmg betul2 worst birthday ever. Kesian Hara. Bau taik kuceng mmg sgt worst okeyyy! So selagi tak hilang bau tu mmg tak selesa kut nak masuk kelas semula. Naseb baek ada yg prihatin kasi pinjam kaen & sandal kan? :D

    Ahhhh, lagi kesian. Besday girl tak dapat cake. Terharu ada kwn2 yg camtu. Kehkeh! :P

    ReplyDelete
  2. haha.. dihari jadi pulak tu..memang lari selera nak makan kek.. hehe..
    betul tu. sy pun rasa dah makin byk perkara yg terlupa. sebab tu saya coretkan di blog tahun2 yg berlalu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yep. diari kisah dulu2 la kononye, hehe. kalo tak tulis skarang, nanti lupa pulak. kan dah rugi. nanti tua2 boleh kasi ank cucu tengok, wakaka

      Delete
  3. kawan tu tak suka membazir, tu psal dia abiskan :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yelah. membazir tu kan amalan syaitonirrojim. bagus diorang ni -.-"

      Delete
  4. some memories are worth to be remembered forever :)

    ReplyDelete
  5. kesiannya..tp nk gelak sikit blh hahaha

    bau taik kucing mmg ssh nk hilang. tp arrghh kek hbs lg stress ;p

    ReplyDelete
  6. happy belated besday Hara..aku wish bukan untuk bulan ni, tapi untuk besday yg tahun lepas..hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye baiklah.. ucapan thanks tahun lepas punya aku simpan utk ko. tahun ni hadiah ye, hehe

      Delete
  7. Replies
    1. kek itu best. rugi tak suka makan, haha

      Delete