Sunday 18 November 2012

Oh, Adamku Ditukar!


Hai, Assalamualaikum

Aku baru je siap baca novel Adam & Hawa yang sekarang ni glamor sungguh yew kat tibi tu.. Yes aku tahu novelnya dah keluar lama, and aku baru nak baca? And yes jugak  jawapannya. Bukan sebab cerita ni tengah hot, tapi atas rasa tanggungjawab sosial  untuk menghabiskan pembacaan aku dari tahun lepas tak habes2 -.-“. Aku ni jenis yang tak curious unless cerita tu betul2 trigger my mind. And atas sebab lain di mana kawan aku yang gila novel telah memaksa aku supaya aku habiskan my reading.


Tapi another problem arise when sebelum ni aku bayangkan Adam tu as Johny Depp and Hawa tu aku sendiri (hawa-hara? ;p), kehkeh.  Lagi separuh bacaan, my adam dh jadi macam multiple personality pulak dgn aaron bila cerita ni dah dimasuk dalam tv..Walaupun aku tak tengok banyak pon, (around one scene perhaps?hehe).. faham tak perasaannya bila bayangan orang lain pulak bercampur2 dalam imaginasi aku, hahaha. Tak syok tau. Ok lah, itu saja setakat ni. Before I continue my writing and condemn the jalan cerita, sekian, terima kasih..babai :)

p/s1: teringin buat ayat novel, tapi last2 ayat2 tu semua layak masuk recycle bin je

p/s2: lets pray for our sisters and bothers at  Gaza :'(

Parnah terbayang tak bila dengar hujan peluru? This is real



18 comments:

  1. hai Hawa..hahahaha

    boleh jugak la imagine bila kau dah bayangkan Johnny Depp pastu tiba2 split personality dgn Aaron Aziz..mujur kau tak terbayangkan diri sendiri jadi Nadiya Nisaa..:p

    ReplyDelete
  2. haha..johnny depp tu bukan mcm poyopoyo loklak ke..? ish..mcm tak sesuai ngan watak adam dlm novel pula..kekeke..

    ReplyDelete
    Replies
    1. POYO ITU COOL.haha..just my wild imagination la akak ;p

      Delete
  3. aku dah tak ingat mcm mne cite Adam dan Hawa yg novel version.. dah lama aku baca... tapi for sure , yg kat tv tuu, ak tak penah tgok... aku tau nye, aaron aziz hero dia... kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..taulah aku ketinggalan jaman! ;p
      tp beselah kalo adaptasi ni..msti ad kurang lebih dia

      Delete
  4. haha tak menahan suka berangan jadi heroin dlm novel.samalah kita. time akk muda2 dulu cmtu gak.skang nak baca novel pun takde masa.hiks..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sekali skala meroyan apa salahnya, hehe..

      Delete
  5. wah. imaginasi hang tinggi. ngan johnny depp. hehe. tapi tak mustahil kan hara? hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. kann..tinggi melangit gitu. tp bg aku itu memang mustahil ye ;p

      Delete
    2. haha. mana tau johnnydep jumpa hang kat mesia. hikhik

      Delete
  6. Berangan kita adalah heroin dlm novel tu normal. Lagi2 kalau personality dlm novel tu ala2 kita kann? Kehkeh! :P

    Teringin nak baca novel tu. Sebab, rasanya cite tu dalam novel best kut. Diulangi, dalam nonel. Tapi dalam tv, okey taknak tulis apa2 sebab takut terkutuk. Hahaha! Seriously, tak minat Nadiya Nissa & lakonan dea #_# <-- Kata taknak kutuk, tapi nak gak mention. Hahaha! :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye... itu kita panggil mind triggering ok, bagus utk perkembangan otak kanak2, haha. Aah, dlm novel best, besela imagine sume best..hihi. and again, same! takminat gak kt lakonan die, cam samting wrong somewhere..hehe. bab mngutuk mmang no satu

      Delete
  7. Salam, comel je entri ni. Saya juga Johnny Depp.
    Pinjam gambar hujan peluru tu ya. TQ.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wslm jony, hehe. Dan2 nk jony depp jgak.
      Eh, ambik je.. hak milik google adalah hak milik setiap insan :D

      Delete
    2. sangat setuju, google hak milik setiap orang boleh tekan komputer

      Delete
  8. sangat faham perasaan bila bayangan orang lain dengan watak dalam tb, macam ada multiple personality kat watak tu..huhu

    ReplyDelete