Monday 13 May 2013

A Mom's Love

Hai, Assalamualaikum..

Hari ni 13 May 2013, Isnin. Hari yang cerah.. Wait, aku bukan nak tulis diari..hehe. As most of already know that semalam was Mother's Day!!! I love u umi.. Yeah like always, ayat yang biasa kita dengar, hari-hari pun hari ibu.. Bagi aku pulak, dengan adanya hari ibu ni, aku lebih ingat dekat umi. I mean, yeah at least we need one special day for that kan? Apa tarikh spesifik utk hari ibu ni? So far, yang aku tahu takde tarikh spesifik untuk hari ibu ni. But, every Sunday on second week of May adalah hari yang worldwide sambut mother's day ni. Cerita sebalik pemilihan hari tu i dont care to know lah as the main character on that day are mothers, and should be my own mother is celebrated.  What actually a mom wanted from her children? If u are asking this kind of question, aku memang takleh jawablah..sebab im not a mom-yet.


Ok, tak kesahla hari apa pun. Just nak story sikit.. Just a normal daily life story. Bout my family. Aku ni dikira family-oriented punya orang and my family members mostly memang macamtu.. So, kalo ada special day macam hari ibu ke, birthdays ke, hari bapa ke.. At least ingat and wish. Tak semestinya bagi hadiah or pergi makan kat luar..

Tapi malangnya pagi semalam was not a very good morning to wish sebabnya umi membebell punyalah dari bangun tidur sampai time nak keluar. Sebabnya..err.. biasalah dilema pagi Ahad.hehe.. So, before keluar aku just salam n blah. Tapi memang time salam tu nak cakap. Tapi, urgh.. Mood macam tak sync je. So, lupakan. Balik nanti baru wish.

LOL
 Petang sikit baru aku balik. Masa duk kat luar bukan tak ingat nak wish..ingat sangat. Dah berkira-kira nk sms umi. Tapi, kita kan serumah. So, why sms? Ah, sampai rumah nantilah.

Sesampai je kat rumah, adik aku cite. Az dah wish tu (my youngest bro). Siap nyanyi lagu aku sayang umi kuat2 tapi lupa lirik. heh. Alamak, baru teringat!.So, aku pun lari laju2 pergi dapur jenguk umi yang tengah goreng cucur sedap lagi enak. Umi, Selamat hari ibuuu~ sambil sengih2. Umi pun, "Haik, dah petang baru nak wish?" "Alaa..lupa la" "Takpela..terima kasih ank2 umi..hari ibu bukan hari ni je tau. Hari2 pun boleh :)""Ok umi..hehe" *Sengih lagi* "Dahtu kata hari ibu, takde hadiah ke? Eskrim sebatang pun jadilah" Lol, my mom nk eskrem!

Sebenarnya kitorang dah plan nak bagi something utk umi. Tapi masa sangat tidak mengizinkan. So, next weeklah jawabnya. But, its still a secret ;)

To boys yang dah besar..I know mostly pemalu tahap gaban nak say that 3 words. "happy mother's day, or selamat hari ibu, saya sayang mak, etc." I dont know why, but at least salam cium tangan diorang n said it in your heart cukuplah.. Actually ni entry inspired from raziq and merok which diorang sangat cute dengan membuat entry utk mak diorang even entah maknya baca ke tidak. Tapi, sekurang-kurangnya they remembered and wish jugak even dalam hati.hihi.

Everybody has their own way expressing the love ;)

Love,
Kak

8 comments:

  1. yup, boys memang malu sangat2 nak ucap selamat hari ibu tu.. tapi kalau skali dah pernah buat...lama2 jadi ok la kot. muehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. lain orang lain caranya.. but its good when u tried. practice make perfect! hehe

      Delete
  2. hargai ibubapa selagi ada kesempatan.

    ReplyDelete
  3. aku dah tak boleh nak wish selamat hari ibu kat mak aku..dah tak boleh..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sori.. Doakan dia. Doa & amaln seorang anak utk parents yg dh mniggal kan dterima :)

      Delete