Sunday 23 December 2012

Lelaki Itu

Assalamualaikum, hai...

Semalam, hari berjimba bersama teman2. Perhaps that was the second last time kita keluar sama-sama. But not the last time yet.. Masih ada hari esok, so masih ada peluang kita keluar lagi..

Tapi itu bukan main pointnya sekarang ni. Alkisahnya, time tengah beratur nak beli coin LRT, aku ternampaklah sorang mamat kat mesin sebelah...  Tengok kasut, Bonia..satu tangan pegang paper beg, LV- Louis Vuittons. Lagi satu tangan tengah masuk duit beli coin, wallet-Bonia, tengok seluar, slack-taknampakla pulak brand ape, tengok baju bunga2 kecik, ala vintage gitu, badan kecik, tengok muka, boleh tahanla..

Aku terfikir, lantas memandang kawanku disebelah.. kami mengangguk..senyum..Masuk je dalam LRT, aku buka mulut. "Weh..ko nampak tak tadi.. That guy.." But a quick action of kawan aku telah menarik tanganku supaya menslowkan suara dan memalingkan muka ku ke sebelah kiri..Alamak, lelaki tu baru je lalu bsebelah aku.. Mujurlah aku tak teruskan pembukaan mulut busukku itu..

Lepas line was quite secure-so-to-called, kami memulakan acara anyam ketupat. " Laki tu tadi.. ko nampak kan.." "Nampak.." "Kalaulah laki aku camtu nanti, i'm dead" Yeah, perempuan memang suka things like Bonia, branded you. But what if cik abang yang lebih, cik adik menyorok dalam boot la jawabnya...Kenapa? sebab dah kalah dengan cik abang sendiri, hehe. "Aku rasa kerja dia mesti kat design company takpun fesyen mesyen, jumpa2 artis. Sebab tu baju dia so sweet bunga-bunga." Spekulasi demi spekulasi yang timbul. Semuanya kerana lelaki itu... Maafkan kami. Andai abang terjatuh, bangun sendiri.

nak satu!

9 comments:

  1. Kalau sungguh lah Encik Abang nanti pon sepesen macam brother tu. Memang si isteri geleng kepala. Hahaha, Cik Hara nak ke Encik Abang macam tu? :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. taknakkk....pengsan mak tengok agaknya

      Delete
    2. Tetibe terfikir. Untuk perfume, seluar kecik, gel rambut semua. Agaknya jenama apa ya? Pengsan~ O.O

      Delete
    3. owhh, stop your imagination miss nin!

      Delete
  2. lelaki pun nak bergaya jugak :-)

    ReplyDelete
  3. Erkkk! Rasa macam tak sanggup je. Sbb nanti dea yg lebih. Hahaha! Pastu nanti mesti high expectation. Kita nak selekeh siket konfem tak boleh punya. Jaga standard kannnn? :P

    ReplyDelete